loading...
jujitsu | جوجیتسو
محمدرضا کریمی ( MRK ) بازدید : 298 جمعه 01 مهر 1390 نظرات (0)

 

آکادمی بهاران در هفته گذشته برگزار کننده آزمون و ارتقا درجه هنرجویان خود بود که در این بین هنرجویان جوان این آکادمی توانستند توانایی های خود را ثابت کرده و به رده بالاتر ارتقا پیدا کنند.
در همین راستا در روز دوشنبه مورخ ۹۰.۶.۲۸ آقایان امیرحسین رنجبر و سهیل تقی لو توسط شیهان خنده ریش مفتخر به دریافت کمربند زرد شدند.
شایان ذکر است آقایان امیرحسین رنجبر و سهیل تقی لو در مسابقات قهرمانی کشور سبک رزم ایران که در تاریخ ۹۰.۶.۱۸ برگزار شد توانستند به ترتیب به مقام های اول و سوم کشوری دست پیدا کنند.
امیدواریم این دوستان جوان بتوانند در سایه حق تعالی و حمایت خانواده و مربیان خود به عالی ترین درجات دست پیدا کنند. 

آکادمی بهاران در هفته گذشته برگزار کننده آزمون و ارتقا درجه هنرجویان خود بود که در این بین هنرجویان جوان این آکادمی توانستند توانایی های خود را ثابت کرده و به رده بالاتر ارتقا پیدا کنند.

در همین راستا در روز دوشنبه مورخ ۹۰.۶.۲۸ آقایان امیرحسین رنجبر و سهیل تقی لو توسط شیهان خنده ریش مفتخر به دریافت کمربند زرد شدند.

شایان ذکر است آقایان امیرحسین رنجبر و سهیل تقی لو در مسابقات قهرمانی کشور سبک رزم ایران که در تاریخ ۹۰.۶.۱۸ برگزار شد توانستند به ترتیب به مقام های اول و سوم کشوری دست پیدا کنند.

امیدواریم این دوستان جوان بتوانند در سایه حق تعالی و حمایت خانواده و مربیان خود به عالی ترین درجات دست پیدا کنند.

 

ادامه تصاویر در ادامه مطلب

  

محمدرضا کریمی ( MRK ) بازدید : 1206 جمعه 01 مهر 1390 نظرات (0)

 

تیم داوری آکادمی بهاران که هفته گذشته مسئولیت قضاوت مسابقات قهرمانی کشور سبک رزم ایران را بر عهده داشت و به حق توانست برگ زرین دیگری را در امر داوری رقم بزند ، مجددا برای قضاوت در مسابقات انتخابی تیم ملی انجمن jjif که در مورخ ۲۵/۶/۹۰ در مجموعه ورزشی سرباز برگزار شد دعوت شدند و تبحر و تخصص خود را در امر داوری به اثبات رساندند.
این تیم متشکل از اساتیدی همچون ، شیهان خنده ریش ، رنچی آهنی ، رنچی فرجی ، رنچی پورمرز و سنسی عباسیان با حضور در کنار دیگر داوران این انجمن وظیفه قضاوت در این دوره از مسابقات را بر عهده داشتند  

تیم داوری آکادمی بهاران که هفته گذشته مسئولیت قضاوت مسابقات قهرمانی کشور سبک رزم ایران را بر عهده داشت و به حق توانست برگ زرین دیگری را در امر داوری رقم بزند ، مجددا برای قضاوت در مسابقات انتخابی تیم ملی انجمن jjif که در مورخ ۲۵/۶/۹۰ در مجموعه ورزشی سرباز برگزار شد دعوت شدند و تبحر و تخصص خود را در امر داوری به اثبات رساندند.

این تیم متشکل از اساتیدی همچون ، شیهان خنده ریش ، رنچی آهنی ، رنچی فرجی ، رنچی پورمرز و سنسی

عباسیان با حضور در کنار دیگر داوران این انجمن وظیفه قضاوت در این دوره از مسابقات را بر عهده داشتند


 

برای دیدن ادامه تصاویر بر ادامه مطلب کلیک کنید

محمدرضا کریمی ( MRK ) بازدید : 172 جمعه 01 مهر 1390 نظرات (0)

 

حضور قهرمانان و مربیان آکادمی در کارترینگ بین المللی پرند
قهرمانان و مربیان آکادمی بهاران در روز جمعه ۱۱ شهریور ماه نود در مجموعه بین المللی کارترینگ پرند حضور پیدا کردند و در نشستی دوستانه به همراه مدیریت این مجموعه جنای آقای نظری و دیگر عوامل دست اندرکار کارترینگ پرند در خصوص حمایت از قهرمانان و ورزشکاران به بحث و گفتگو پرداختند. در پایان پس از پذیرایی ، این تیم به عنوان میهمان ویژه از امکانات این مجموعه بین المللی استفاده کردند و در کنار هم لحظات به یاد ماندنی را رقم زدند.
شایان ذکر است مجموعه کارترینگ بین المللی پرند که در شهر جدید پرند واقع شده است با توجه به پتانسیل بالای تیم آکادمی بهاران حامی این تیم در مسابقات کشوری رزم ایران که در ۱۸ شهریور ماه سال جاری برگزار می شود خواهد بود.   

حضور قهرمانان و مربیان آکادمی در کارترینگ بین المللی پرند

 

قهرمانان و مربیان آکادمی بهاران در روز جمعه ۱۱ شهریور ماه نود در مجموعه بین المللی کارترینگ پرند حضور پیدا کردند و در نشستی دوستانه به همراه مدیریت این مجموعه جنای آقای نظری و دیگر عوامل دست اندرکار کارترینگ پرند در خصوص حمایت از قهرمانان و ورزشکاران به بحث و گفتگو پرداختند. در پایان پس از پذیرایی ، این تیم به عنوان میهمان ویژه از امکانات این مجموعه بین المللی استفاده کردند و در کنار هم لحظات به یاد ماندنی را رقم زدند.

شایان ذکر است مجموعه کارترینگ بین المللی پرند که در شهر جدید پرند واقع شده است با توجه به پتانسیل بالای تیم آکادمی بهاران حامی این تیم در مسابقات کشوری رزم ایران که در ۱۸ شهریور ماه سال جاری برگزار می شود خواهد بود.   

 

 

برای دیدن تصاویر روی ادامه مطلب کلیک کنید

محمدرضا کریمی ( MRK ) بازدید : 195 جمعه 01 مهر 1390 نظرات (0)

 

آخرین حضور شیهان آقالو در تابستان 90 در ایران
 شیهان اکبر آقالو که برای گذراندن تعطیلات خود به ایران سفر کرده بودند در آخرین روز حضور خود در تاریخ ۹۰.۶.۶ به میان اساتید و هنرجویان آکادمی جوجیتسو بهاران آمدند.
ایشان دقایقی را در میان هنرجویان و اساتید به تشریح اهمیت احترام و اخلاق در ورزش پرداختند و پس از آن به آموزش و مرور چند تکنیک مشغول شدند.
این تمرین مشترک با حضور مربیان و هنرجویان باشگاه های دیگر همراه بود و شیهان طاهر نژاد به عنوان میهمان ویژه در کنار دیگر اساتید حضور پیدا کردند.    

آخرین حضور شیهان آقالو در تابستان 90 در ایران

 

 شیهان اکبر آقالو که برای گذراندن تعطیلات خود به ایران سفر کرده بودند در آخرین روز حضور خود در تاریخ ۹۰.۶.۶ به میان اساتید و هنرجویان آکادمی جوجیتسو بهاران آمدند.

ایشان دقایقی را در میان هنرجویان و اساتید به تشریح اهمیت احترام و اخلاق در ورزش پرداختند و پس از آن به آموزش و مرور چند تکنیک مشغول شدند.

این تمرین مشترک با حضور مربیان و هنرجویان باشگاه های دیگر همراه بود و شیهان طاهر نژاد به عنوان

 میهمان ویژه در کنار دیگر اساتید حضور پیدا کردند.

 

 

ادامه تصاویر در ادامه مطلب

محمدرضا کریمی ( MRK ) بازدید : 174 جمعه 01 مهر 1390 نظرات (0)

 

ریشه های جوجیتسو
جوجيتسو معمولا به عنوان هنري دفاعي شناخته مي شود.هنري رزمي از ژاپن که به عنوان بخشي از مهارت رزمي به توسط سامورايي ها در دوران فئودال تاريخ ژاپن به کار مي رفته است. جوجيتسو معمولا به عنوان سبک مبارزه بدون سلاح شناخته  شده است و به صورت دقيق تر مي توان بيان داشت که سبکي از مبارزه با دستان خالي است که مي تواند از سلاح هايي ( معمولا سلاح هاي کوچک) در برابر حريفان مسلح و غير مسلح نيز استفاده کند.
جوجيتسو به عنوان هنري نسبتاً نرم دسته بندي مي شود و اين به اين دليل است که يکي از مهمترين اصول جوجيتسو بهره گيري از حداقل تلاش براي دستيابي به حداکثر نتيجه است . استفاده از اين اصل به فردي با جثه کوچکتر امکان شکست حريفي بسيار بزرگتر را مي دهد. جوجيتسو از اصول اهرم و تعادل و مومنتوم براي بهره بردن از قدرت خود حريف براي شکست او استفاده مي کند.
جوجيتسو سبکي از مبارزه بي سلاح سنتي ژاپن است . نگارش صحيح آن در زبان ژاپني jujutsu است. البته jujitsu و jiu-jitsu در زبان انگليسي بريتانياني املاهاي مرسومي مي باشند.
 
Ju  معني "انعطاف پذيري " ، "سازگاري" ،"تسليم شدن" مي دهد و jitsu معني شکل مبارزه يا تمرين است .
در نتيجه جوجيتسو  معني "ورزش رزمي تسليم شدن (martial practice of giving way) و يا به صورت گسترده تر ، " بکار بستن فداکاري بدون تسليم شدن" است.
برخلاف تصور عموم، جوجيتسو معني "هنر ملايم"(gentle art) نمي دهد و بسياري از تکنيک هاي جوجيتسو از ملايمت بدور اند . البته در واقع تنها نيروي کمي براي اعمال تکنيک هاي جوجيتسو نياز است . قدرت عامل مهمي در اکثر تکنيک هاست، اما قدرت مي بايست براساس اصل seiryoku-zenyo که حداکثر استفاده کارآمد از انرژي است ، اعمال شود.
 
ايزو ماتائمون  (iso mataemon)،استاد جوجيتسو،درباره جوجيتسو اينگونه نظر مي دهد:
"بهره گيري از قدرت در جوجيتسو بسيار لازم است، اما اين قدرت زياد زماني که از اصل ju استفاده مي شود به کار نمي رود . وجه ديگري از استفاده از قدرت بايد در ذهن به وجود آيد . از اولين مراحل پيشرفت جوجيتسوکار ، او مي بايست هميشه مراقب باشد از تکيه بر قدرت فيزيکي خود اجتناب کند، چرا که مانعي در راه پيشرفت او به سوي کسب مهارت هاي تکنيکي است . پس از آنکه کارآموز توانايي قابل توجهي در تکنيک کسب نمود، آنگاه استفاده از قدرت مجاز است و در واقع براي موثر بودن در رويارويي با حريف بسيار ضروري است.در اين حالت  جوجيتسو " انعطاف پذير" است .
جوجيتسو برخلاف تصور عموم مي تواند هم هجومي و هم دفاعي باشد . اگرچه فلسفه انواع هنرهاي رزمي معمولا بر آرامش و خودداري تکيه دارد، حمله و خنثي سازي حرکت نيز در زمان هاي مناسب است و جوجيتسو براي چنين شرايطي مناسب است.
 
تاريخچه جوجيتسو
تاريخ ژاپن را مي توان به هشت دوره تقسيم نمود:
-                     دوره باستان، پيش از 650 ميلادي
-                     دوره نارا(nara)  از 650 تا 793 ميلادي
-                     دوره هيان(heian)  از 794 تا 1191 ميلادي
-                     دوره کاماکورا (kamakura)  از 1191 تا 1336 ميلادي
-                     دوره مورو ماچي (murimachi) يا آشيکاگا (ashikaga)  از 1337 تا 1563 ميلادي
-                     دوره آزوچي (azuchi) يا موموياما (momoyama) از 1563 تا 1602 ميلادي
-                     دوره ادو (edo)  يا دوره توکوگاوا (tokugawa)   از 1603 تا 1867 ميلادي
-                     دوره مدرن يا ميجي  (meiji)  از 1868 تاحال حاضر
 
اولين نشانه از تاکتيک هاي شبه جوجيتسويي(مشابه جوجيتسو) در ژاپن به دوره باستان باز مي گردد.در kojiki ، نوشته تاريخي نشانه اي از کشتي و مبارزه اي مرگبار مشاهده شده است اين مبارزه که در سال 23 پيش از ميلاد مسيح به وقوع پيوست، معمولا به عنوان ريشه سوماي (sumai)   که سبک مبارزه اي کشتي sumo است محسوب شده و به سبک هاي مختلفي از مبارزه بدون سلاح منجمله جوجيتسو بسط يافته است.
 
در طول دوره نارا، سوماي و سومو توسط خاندان سلطنتي حمايت مي شدند. اين دو سبک در دوره هيان توسعه بيشتري يافتند و استفاده از سلاح هاي اصلي "بو" ، "نيزه" و شمشير به همراه آنها رواج يافت.آتمي (atemi) ، هنر ضربه زدن به نقاط اساسي بدن با بخش هاي انتهايي اين سلاح ها در مبارزات نزديک به کار مي رفت . اين تکنيک ها بخشي از چيزي که بعدها جوجيتسو ناميده شد را تشکيل دادند.
دايتو ريو جوجيتسو Daito Ryu jujitsu يا آيکيجوجيتسو Aikijujitsu  سنت رزمي که در طول اين دوره پديدار شدند پايه اي براي آيکيدو مدرن شد.
 
در طول دوره کاماکورا، عصر ژاپن فئودال، دسته هاي نظامي (bushi) توسعه تکنيک هاي گلاويز شدن را که بخش مهمي از جوجيتسو است را سرعت بخشيدند.اين تکنيک زماني که سلاح اصلي ، علي الخصوص چاقو يا شمشير کوتاه در مبارزات نزديک از دست مي رفت به کار گرفته مي شدند . يورومي کومي- اوچي (Yoromi kumi-uchi) شکلي از گلاويز شدن بود که عليه حريف تمام زره پوش به کار مي رفت.اگر چه اين تکنيک ها براي مبارزان زره پوش ايجاد و بسط يافته بودند،اصول آن به آساني قابليت تعديل به مبارزات بدون سلاح و زره را داشتند.
تن شين شودان کاتوري شينتو ريو (Tenshin Shodan Katori Shinto Ryu)  در سده 1400 ميلادي ، در طول دوره موروماچي پايه گذاري شد و اين سنت را تبديل به قديمي ترين و بانفوذترين سيستم رزمي در ژاپن نمود.اين سبک شامل شامل از گلاويز شدن به نام ياوارا-گي (yawara-ge)  به معني "صلح ساز" بود که مستقل از سلاح ها مي شد از آن استفاده نمود، البته معمولا با سلاح هايي چون کوداچي (kodachi) –  نوعي شمشير کوتاه – به کار مي رفت و تمايل چنداني به استفاده از سلاح هاي اصلي با آن نبود . مياموتو موساشي شمشير زن بزرگ ژاپني ياوارا- گي (yawara –ge) را فراگرفت و توانايي هاي فراوان خود را در کاکوشي- جيتسو (Kakushi-Jitsu)  ، هنر استفاده از سلاح هاي کوچک و پنهان شدني ارائه داد . سيستم رزمي ديگر، موسو- جيکدان ريو (Muso-Jikidan Ryu) ، شامل 100 تکنيک مبارزه در حالت زره پوشيده بود که جمعا yawara-ge  - فروتني، خونسردي و نرمي – ناميده مي شدند . مجددا اين تکنيک ها مي توانستند با يا بدون سلاح به کار روند.تمامي اين هنرها در شکل گيري هنري که ما امروزه آن را جوجيتسو مي ناميم موثر بوده اند.
 
توسعه جوجيتسو در مبارزات بدون سلاح
 
از 1467 تا 1574 ، مخصوصا در طول دوره موروماچي ، جنگ هاي داخلي موجب توسعه تمامي هنرهاي رزمي شدند . تکنيک هايي  که بعدها جوجيتسو را شکل دادند همچنان در درجه دوم هميت نسبت به سلاح قرار داشتند . البته اين تکنيک ها ، مبارزات نزديک با سلاح را تقويت مي نمودند.به عنوان مثال،تاکنوچي ريو (Takenouchi Ryu/Takeuchi Ryu)  که در سال 1532 ميلادي پايه گذاري شد،تکنيک هاي مبارزه عليه حريفي مبلس به زره سبک ، دستکش و ساق پيچ نظامي بود. اين تکنيک هاي شبه جوجيتسويي کوگو سوکو (kogu soku) يا  کوشي نو ماواري koshi no mawari  ناميده مي شدند.
 
 دوره آزوچي يا موموياما نسبتا صلح آميز بود در نتيجه توسعه تکنيک هاي بدون سلاح ادامه يافت. اصطلاح کومي اوچي kumi-uchi ناگهان اصطلاحي براي تمام هنرهاي مبارزه با دستان خالي در اين دوره شد.
 
دوره ادو يا توکوگاوا دوره بسيار مهمي براي جوجيتسو بود چرا که در اين دوره حمل سلاح براي غير اشراف و افراد عادي ممنوع شد.بنابراين آنها روي به سوي سبک هاي مبارزه بدون سلاح آوردند.در طول اين دوره اصطلاح جوجيتسو با اين سبک ها عجين گشت و جاي اصطلاح کلي "کومي اوچي " را گرفت. اما غير اشراف و افراد عامي مشکل کمبود تجربه رزمي – تجربه و مهارت در سلاح که فرد غير مسلح تجربه مي کند – داشتند و همچنين  مشکلاتي در آموزش لازم براي ايجاد سيستم هاي موثر رزمي داشتند. دراين سبک هاي متداول "جوجيتسو" همانطور که بودند به سرعت مورد استفاده افراد جاني و افرادي که کارشان بيرون انداختن مزاحمان از قمارخانه ها و ميخانه ها بود قرار مي گرفت. سربازان به استفاده از سبک هاي مبارزه خود ادامه دادند ، اما اين سبک ها درون ريو (Ryu)  سري مي ماند و بيشتر محدود به خانواده و يا اعضاي طايفه بود.برخي از مدارس جوجيتسو در طول اين زمان زيباتر شدند و شروع به توسعه کاربرد و استفاده از هنر به شکل نظامي فلسفي و روحاني به همراه آمادگي براي مبارزه نمودند.
 
جوجيتسو معمولا در طول دوره ادو ، ياوارا (yawara) ناميده مي شد.در اواخر سده 1600، سکي گوچي ريو (Sekihuchi Ryu)  ،شامل سبکي از ياوارا بر اساس سومو(Sumo)  و مناسب براي کاربرد سلاح بود. اوگوري ريو (Oguri Ryu)  در سال 1616 پايه گذاري شد و شامل تکنيک هايي با نام واجيتسو         (wajitsu)- هنر نرمي و لطافت – بود. اين تکنيک ها شکل تغيير يافته کومي- اوچي (kumi-uchi)  براي کاربرد عليه حريفاني با لباس هاي خياباني دوره ادو بودند.ناگو ريو(Nago Ryu) شامل تاي جيتسو             (Taijitsu) ، اصطلاحي کلي براي تکنيک هاي بدون سلاح در اين دوره بود.اين سبک با تکنيک هاي kakushi-jitsu آن نيز شناخته مي شود.
 
توسعه جوجيتسو به شکل نظامي فلسفي
 
کيتوريو جوجيتسو در دوره ادو پايه گذاري شد.اين ريو، شامل تکنيک هاي رزمي موثري در حالت مسلح و غير مسلح بود که بخش اعظمي از شالوده کودوکان- جودو به همراه جودو ورزشي را تشکيل مي دهد . سرانجام تکنيک ها به سمت هنري شدن تمايل پيدا کردند . تراوا کان ئمون(Terada Kan’emon) ، پنجمين مدير کيتوريو(Kito Ryu) ، جيکيشين ريو جوجيتسو را پس از بازنشستگي از مديريت کيتوريو بنا نهاد.او به عنوان اولين فردي که از لغت جودو (judo)  استفاده نمود و همچنين اجراي تکنيک هاي بدون سلاح به عنوان نظامي با مفاهيم فلسفي خود تثبيت نمود شناخته مي شود.
 
در اوايل سده 1800 ميلادي ، ايزو ماتائمون(Iso Mataemon) ، تنجين شينيو ريو را پايه گذاري نمود.اين سبک کاملا به جوجيتسو اختصاص داشت و بر روي ضربات (atemi)  و کاتا (kata) براي استادي در بعد زيباشناختي و هنري و همچنين کاربرد رزمي جوجيتسو تاکيد ويژه اي داشت . از اين زمان به بعد ، بسياري از هنرهاي رزمي شروع به درآميختن مفهوم ذن بوديسم در آموزه هاي خود نمودند و در نتيجه موجب جهت گيري هنرهاي رزمي به سوي مفهوم ذن براي تلطيف و تقويت روحيه شدند.در تقابل با سمت و سوي کاملا رزمي سنت “jitsu” ، سبک “do” بر چگونگي اجراي هنر به همراه ( و برخي اوقات به جاي) کاربردهاي رزمي تمرکز نمود.عصر طلايي جوجيتسو از 1600 ميلادي تا ميانه هاي سده 1800 ميلادي بود.پس از اين دوره سبک هاي رزمي موثر جوجيتسو به سرعت تجزيه شدند.در طول اين حدود 725 سبک مختلف رزمي وجود داشتند که شامل تکنيک هايي بودند که مي توان آنها را جوجيتسو ناميد.
 
با باز شدن درهاي ژاپن به روي جهان غرب در سده 1800 و تغيير ساختار نظام سياسي ژاپن، براي اولين بار غربي ها به وجه هاي مختلف فرهنگ ژاپن دست يافتند.رزمي کاران بسياري از ژاپن به نقاط مختلف جهان سفر نمودند و مهارت هاي خود را نمايش دادند . جوجيتسوکارهايي نيز به اروپا و آمريکا و جنوب آمريکا سفر کرده و نمايش هايي برگزار نمودند و کشتي گيران و بوکسورهاي معروفي را در مسابقات عمومي به چالش طلبيدند.
  
اصطلاحات ژاپنی در ورزش رزمی جوجیتسو
 
اوکمی : افت زدن طرز صحیح زمین خوردن
اوشیرو : پشت
ماء : جلو
یوکو : پهلو
کایتن : چرخش کردن
تای ساباکی : جابجائی
توبی : ارتفاعی
های : آماده شدن.خبردار شدن 
گیاکو : معکوس
شیکو : راه رفتن به وسیله زانو
اوچی : داخل
سوتو : خارج
اوکه : دفاع کردن
میگی : راست
هیداری : چپ
سیزا : نشستن
کریتس : ایستادن
تنپوکای : آماده شدن
تانتو : چاقو . خنجر
بوکن : شمشیر
سانچیکو : نانچیکوی سه تکه
تونفا : وسیلهای تدافعی شامل یک چوب ویک دسته در قسمت اولیه آن
ماتی : متوقف شدن . ایستادن
هاجیمه : شروع کردن
سوریماده : اتمام وقت
شیدو : اولین اخطار
چوئی : دومین اخطار
کی کوکو : سومین اخطار
هانسو کومکه : آخرین اخطار که منجر به اخراج حریف از زمین میشود
کاچ : برنده
هانتی : مساوی
اتمی : ضربه زدن
داچی : طرزایستادن به صورت کلاسیک
شیزن تای : حالت طبیعی بدن
جیگوتای : حالت تدافعی (گارد دفاعی)
ری : احترام گذاشتن
شومن : قبله . پرچم
اوده گانی : ارشد کلاس
سنسی  : استاد تا دان 4
رنچی : استاد دان 4 و 5
شیهان : استاد بزرگ استادان دان 6 به بالا
بارای : دروکردن
گری : ضربه پا
گدان : پائین
چودان : قسمت میانی
جودان : بالا
هیچی : آرنج (ام پی)
مواشی : چرخشی
سوکی : مشت
هیزا : زانو
اکو : درو کردن
گاری : دروکردن
گان من : صورت
تسوی گانه : بیضه
مانه : قفسه سینه
گاتامه : نگه داشتن
شیمه : خفه کردن
کانست : شکستن
اشی کوبی : قوزک پا
اشی : ساق پا
اتمی وازا : تکنیکهای مبارزهای
ایپون : امتیاز ضربه فنی
مای تا : تسلیم شدن
کارا : خالی کردن
کاتامه : قلاب کردن
تمپوکای : آماده شدن
کوبی : گردن
ناگه : پرتاب کردن
نوازا : فنون درگیری در خاک
اوبی : کمربند
اوساءکومی : نگه داشتن به طرف پائین
ماواری : ارتفاعی . کشیده
اوتوشی : پرتاب کردن
سوده : آستین
سوتو : بیرون . دست بالا
تیشو : کف دست
توری : مدافع
اوکی : مهاجم
اوچی : درونی
اوده : ساعد
وازا : تکنیک
ذن : تمرکز

ریشه های جوجیتسو

جوجيتسو معمولا به عنوان هنري دفاعي شناخته مي شود.هنري رزمي از ژاپن که به عنوان بخشي از مهارت رزمي به توسط سامورايي ها در دوران فئودال تاريخ ژاپن به کار مي رفته است. جوجيتسو معمولا به عنوان سبک مبارزه بدون سلاح شناخته  شده است و به صورت دقيق تر مي توان بيان داشت که سبکي از مبارزه با دستان خالي است که مي تواند از سلاح هايي ( معمولا سلاح هاي کوچک) در برابر حريفان مسلح و غير مسلح نيز استفاده کند.

جوجيتسو به عنوان هنري نسبتاً نرم دسته بندي مي شود و اين به اين دليل است که يکي از مهمترين اصول جوجيتسو بهره گيري از حداقل تلاش براي دستيابي به حداکثر نتيجه است . استفاده از اين اصل به فردي با جثه کوچکتر امکان شکست حريفي بسيار بزرگتر را مي دهد. جوجيتسو از اصول اهرم و تعادل و مومنتوم براي بهره بردن از قدرت خود حريف براي شکست او استفاده مي کند.

جوجيتسو سبکي از مبارزه بي سلاح سنتي ژاپن است . نگارش صحيح آن در زبان ژاپني jujutsu است. البته jujitsu و jiu-jitsu در زبان انگليسي بريتانياني املاهاي مرسومي مي باشند.

Ju  معني "انعطاف پذيري " ، "سازگاري" ،"تسليم شدن" مي دهد و jitsu معني شکل مبارزه يا تمرين است .

در نتيجه جوجيتسو  معني "ورزش رزمي تسليم شدن (martial practice of giving way) و يا به صورت گسترده تر ، " بکار بستن فداکاري بدون تسليم شدن" است.

برخلاف تصور عموم، جوجيتسو معني "هنر ملايم"(gentle art) نمي دهد و بسياري از تکنيک هاي جوجيتسو از ملايمت بدور اند . البته در واقع تنها نيروي کمي براي اعمال تکنيک هاي جوجيتسو نياز است . قدرت عامل مهمي در اکثر تکنيک هاست، اما قدرت مي بايست براساس اصل seiryoku-zenyo که حداکثر استفاده کارآمد از انرژي است ، اعمال شود.

ايزو ماتائمون  (iso mataemon)،استاد جوجيتسو،درباره جوجيتسو اينگونه نظر مي دهد:

"بهره گيري از قدرت در جوجيتسو بسيار لازم است، اما اين قدرت زياد زماني که از اصل ju استفاده مي شود به کار نمي رود . وجه ديگري از استفاده از قدرت بايد در ذهن به وجود آيد . از اولين مراحل پيشرفت جوجيتسوکار ، او مي بايست هميشه مراقب باشد از تکيه بر قدرت فيزيکي خود اجتناب کند، چرا که مانعي در راه پيشرفت او به سوي کسب مهارت هاي تکنيکي است . پس از آنکه کارآموز توانايي قابل توجهي در تکنيک کسب نمود، آنگاه استفاده از قدرت مجاز است و در واقع براي موثر بودن در رويارويي با حريف بسيار ضروري است.در اين حالت  جوجيتسو " انعطاف پذير" است .

جوجيتسو برخلاف تصور عموم مي تواند هم هجومي و هم دفاعي باشد . اگرچه فلسفه انواع هنرهاي رزمي معمولا بر آرامش و خودداري تکيه دارد، حمله و خنثي سازي حرکت نيز در زمان هاي مناسب است و جوجيتسو براي چنين شرايطي مناسب است.

تاريخچه جوجيتسو

تاريخ ژاپن را مي توان به هشت دوره تقسيم نمود:

-                     دوره باستان، پيش از 650 ميلادي

-                     دوره نارا(nara)  از 650 تا 793 ميلادي

-                     دوره هيان(heian)  از 794 تا 1191 ميلادي

-                     دوره کاماکورا (kamakura)  از 1191 تا 1336 ميلادي

-                     دوره مورو ماچي (murimachi) يا آشيکاگا (ashikaga)  از 1337 تا 1563 ميلادي

-                     دوره آزوچي (azuchi) يا موموياما (momoyama) از 1563 تا 1602 ميلادي

-                     دوره ادو (edo)  يا دوره توکوگاوا (tokugawa)   از 1603 تا 1867 ميلادي

-                     دوره مدرن يا ميجي  (meiji)  از 1868 تاحال حاضر

اولين نشانه از تاکتيک هاي شبه جوجيتسويي(مشابه جوجيتسو) در ژاپن به دوره باستان باز مي گردد.در kojiki ، نوشته تاريخي نشانه اي از کشتي و مبارزه اي مرگبار مشاهده شده است اين مبارزه که در سال 23 پيش از ميلاد مسيح به وقوع پيوست، معمولا به عنوان ريشه سوماي (sumai)   که سبک مبارزه اي کشتي sumo است محسوب شده و به سبک هاي مختلفي از مبارزه بدون سلاح منجمله جوجيتسو بسط يافته است.

در طول دوره نارا، سوماي و سومو توسط خاندان سلطنتي حمايت مي شدند. اين دو سبک در دوره هيان توسعه بيشتري يافتند و استفاده از سلاح هاي اصلي "بو" ، "نيزه" و شمشير به همراه آنها رواج يافت.آتمي (atemi) ، هنر ضربه زدن به نقاط اساسي بدن با بخش هاي انتهايي اين سلاح ها در مبارزات نزديک به کار مي رفت . اين تکنيک ها بخشي از چيزي که بعدها جوجيتسو ناميده شد را تشکيل دادند.

دايتو ريو جوجيتسو Daito Ryu jujitsu يا آيکيجوجيتسو Aikijujitsu  سنت رزمي که در طول اين دوره پديدار شدند پايه اي براي آيکيدو مدرن شد.

در طول دوره کاماکورا، عصر ژاپن فئودال، دسته هاي نظامي (bushi) توسعه تکنيک هاي گلاويز شدن را که بخش مهمي از جوجيتسو است را سرعت بخشيدند.اين تکنيک زماني که سلاح اصلي ، علي الخصوص چاقو يا شمشير کوتاه در مبارزات نزديک از دست مي رفت به کار گرفته مي شدند . يورومي کومي- اوچي (Yoromi kumi-uchi) شکلي از گلاويز شدن بود که عليه حريف تمام زره پوش به کار مي رفت.اگر چه اين تکنيک ها براي مبارزان زره پوش ايجاد و بسط يافته بودند،اصول آن به آساني قابليت تعديل به مبارزات بدون سلاح و زره را داشتند.

تن شين شودان کاتوري شينتو ريو (Tenshin Shodan Katori Shinto Ryu)  در سده 1400 ميلادي ، در طول دوره موروماچي پايه گذاري شد و اين سنت را تبديل به قديمي ترين و بانفوذترين سيستم رزمي در ژاپن نمود.اين سبک شامل شامل از گلاويز شدن به نام ياوارا-گي (yawara-ge)  به معني "صلح ساز" بود که مستقل از سلاح ها مي شد از آن استفاده نمود، البته معمولا با سلاح هايي چون کوداچي (kodachi) –  نوعي شمشير کوتاه – به کار مي رفت و تمايل چنداني به استفاده از سلاح هاي اصلي با آن نبود . مياموتو موساشي شمشير زن بزرگ ژاپني ياوارا- گي (yawara –ge) را فراگرفت و توانايي هاي فراوان خود را در کاکوشي- جيتسو (Kakushi-Jitsu)  ، هنر استفاده از سلاح هاي کوچک و پنهان شدني ارائه داد . سيستم رزمي ديگر، موسو- جيکدان ريو (Muso-Jikidan Ryu) ، شامل 100 تکنيک مبارزه در حالت زره پوشيده بود که جمعا yawara-ge  - فروتني، خونسردي و نرمي – ناميده مي شدند . مجددا اين تکنيک ها مي توانستند با يا بدون سلاح به کار روند.تمامي اين هنرها در شکل گيري هنري که ما امروزه آن را جوجيتسو مي ناميم موثر بوده اند.

 

 

توسعه جوجيتسو در مبارزات بدون سلاح

از 1467 تا 1574 ، مخصوصا در طول دوره موروماچي ، جنگ هاي داخلي موجب توسعه تمامي هنرهاي رزمي شدند . تکنيک هايي  که بعدها جوجيتسو را شکل دادند همچنان در درجه دوم هميت نسبت به سلاح قرار داشتند . البته اين تکنيک ها ، مبارزات نزديک با سلاح را تقويت مي نمودند.به عنوان مثال،تاکنوچي ريو (Takenouchi Ryu/Takeuchi Ryu)  که در سال 1532 ميلادي پايه گذاري شد،تکنيک هاي مبارزه عليه حريفي مبلس به زره سبک ، دستکش و ساق پيچ نظامي بود. اين تکنيک هاي شبه جوجيتسويي کوگو سوکو (kogu soku) يا  کوشي نو ماواري koshi no mawari  ناميده مي شدند.

 دوره آزوچي يا موموياما نسبتا صلح آميز بود در نتيجه توسعه تکنيک هاي بدون سلاح ادامه يافت. اصطلاح کومي اوچي kumi-uchi ناگهان اصطلاحي براي تمام هنرهاي مبارزه با دستان خالي در اين دوره شد.

دوره ادو يا توکوگاوا دوره بسيار مهمي براي جوجيتسو بود چرا که در اين دوره حمل سلاح براي غير اشراف و افراد عادي ممنوع شد.بنابراين آنها روي به سوي سبک هاي مبارزه بدون سلاح آوردند.در طول اين دوره اصطلاح جوجيتسو با اين سبک ها عجين گشت و جاي اصطلاح کلي "کومي اوچي " را گرفت. اما غير اشراف و افراد عامي مشکل کمبود تجربه رزمي – تجربه و مهارت در سلاح که فرد غير مسلح تجربه مي کند – داشتند و همچنين  مشکلاتي در آموزش لازم براي ايجاد سيستم هاي موثر رزمي داشتند. دراين سبک هاي متداول "جوجيتسو" همانطور که بودند به سرعت مورد استفاده افراد جاني و افرادي که کارشان بيرون انداختن مزاحمان از قمارخانه ها و ميخانه ها بود قرار مي گرفت. سربازان به استفاده از سبک هاي مبارزه خود ادامه دادند ، اما اين سبک ها درون ريو (Ryu)  سري مي ماند و بيشتر محدود به خانواده و يا اعضاي طايفه بود.برخي از مدارس جوجيتسو در طول اين زمان زيباتر شدند و شروع به توسعه کاربرد و استفاده از هنر به شکل نظامي فلسفي و روحاني به همراه آمادگي براي مبارزه نمودند.

جوجيتسو معمولا در طول دوره ادو ، ياوارا (yawara) ناميده مي شد.در اواخر سده 1600، سکي گوچي ريو (Sekihuchi Ryu)  ،شامل سبکي از ياوارا بر اساس سومو(Sumo)  و مناسب براي کاربرد سلاح بود. اوگوري ريو (Oguri Ryu)  در سال 1616 پايه گذاري شد و شامل تکنيک هايي با نام واجيتسو         (wajitsu)- هنر نرمي و لطافت – بود. اين تکنيک ها شکل تغيير يافته کومي- اوچي (kumi-uchi)  براي کاربرد عليه حريفاني با لباس هاي خياباني دوره ادو بودند.ناگو ريو(Nago Ryu) شامل تاي جيتسو             (Taijitsu) ، اصطلاحي کلي براي تکنيک هاي بدون سلاح در اين دوره بود.اين سبک با تکنيک هاي kakushi-jitsu آن نيز شناخته مي شود.

توسعه جوجيتسو به شکل نظامي فلسفي

کيتوريو جوجيتسو در دوره ادو پايه گذاري شد.اين ريو، شامل تکنيک هاي رزمي موثري در حالت مسلح و غير مسلح بود که بخش اعظمي از شالوده کودوکان- جودو به همراه جودو ورزشي را تشکيل مي دهد . سرانجام تکنيک ها به سمت هنري شدن تمايل پيدا کردند . تراوا کان ئمون(Terada Kan’emon) ، پنجمين مدير کيتوريو(Kito Ryu) ، جيکيشين ريو جوجيتسو را پس از بازنشستگي از مديريت کيتوريو بنا نهاد.او به عنوان اولين فردي که از لغت جودو (judo)  استفاده نمود و همچنين اجراي تکنيک هاي بدون سلاح به عنوان نظامي با مفاهيم فلسفي خود تثبيت نمود شناخته مي شود.

در اوايل سده 1800 ميلادي ، ايزو ماتائمون(Iso Mataemon) ، تنجين شينيو ريو را پايه گذاري نمود.اين سبک کاملا به جوجيتسو اختصاص داشت و بر روي ضربات (atemi)  و کاتا (kata) براي استادي در بعد زيباشناختي و هنري و همچنين کاربرد رزمي جوجيتسو تاکيد ويژه اي داشت . از اين زمان به بعد ، بسياري از هنرهاي رزمي شروع به درآميختن مفهوم ذن بوديسم در آموزه هاي خود نمودند و در نتيجه موجب جهت گيري هنرهاي رزمي به سوي مفهوم ذن براي تلطيف و تقويت روحيه شدند.در تقابل با سمت و سوي کاملا رزمي سنت “jitsu” ، سبک “do” بر چگونگي اجراي هنر به همراه ( و برخي اوقات به جاي) کاربردهاي رزمي تمرکز نمود.عصر طلايي جوجيتسو از 1600 ميلادي تا ميانه هاي سده 1800 ميلادي بود.پس از اين دوره سبک هاي رزمي موثر جوجيتسو به سرعت تجزيه شدند.در طول اين حدود 725 سبک مختلف رزمي وجود داشتند که شامل تکنيک هايي بودند که مي توان آنها را جوجيتسو ناميد.

با باز شدن درهاي ژاپن به روي جهان غرب در سده 1800 و تغيير ساختار نظام سياسي ژاپن، براي اولين بار غربي ها به وجه هاي مختلف فرهنگ ژاپن دست يافتند.رزمي کاران بسياري از ژاپن به نقاط مختلف جهان سفر نمودند و مهارت هاي خود را نمايش دادند . جوجيتسوکارهايي نيز به اروپا و آمريکا و جنوب آمريکا سفر کرده و نمايش هايي برگزار نمودند و کشتي گيران و بوکسورهاي معروفي را در مسابقات عمومي به چالش طلبيدند.

اصطلاحات ژاپنی در ورزش رزمی جوجیتسو

اوکمی : افت زدن طرز صحیح زمین خوردن

اوشیرو : پشت

ماء : جلو

یوکو : پهلو

کایتن : چرخش کردن

تای ساباکی : جابجائی

توبی : ارتفاعی

های : آماده شدن.خبردار شدن 

گیاکو : معکوس

شیکو : راه رفتن به وسیله زانو

اوچی : داخل

سوتو : خارج

اوکه : دفاع کردن

میگی : راست

هیداری : چپ

سیزا : نشستن

کریتس : ایستادن

تنپوکای : آماده شدن

تانتو : چاقو . خنجر

بوکن : شمشیر

سانچیکو : نانچیکوی سه تکه

تونفا : وسیلهای تدافعی شامل یک چوب ویک دسته در قسمت اولیه آن

ماتی : متوقف شدن . ایستادن

هاجیمه : شروع کردن

سوریماده : اتمام وقت

شیدو : اولین اخطار

چوئی : دومین اخطار

کی کوکو : سومین اخطار

هانسو کومکه : آخرین اخطار که منجر به اخراج حریف از زمین میشود

کاچ : برنده

هانتی : مساوی

اتمی : ضربه زدن

داچی : طرزایستادن به صورت کلاسیک

شیزن تای : حالت طبیعی بدن

جیگوتای : حالت تدافعی (گارد دفاعی)

ری : احترام گذاشتن

شومن : قبله . پرچم

اوده گانی : ارشد کلاس

سنسی  : استاد تا دان 4

رنچی : استاد دان 4 و 5

شیهان : استاد بزرگ استادان دان 6 به بالا

بارای : دروکردن

گری : ضربه پا

گدان : پائین

<

محمدرضا کریمی ( MRK ) بازدید : 162 جمعه 01 مهر 1390 نظرات (0)

 

سبک جوکوشین ریو
این سبک اهمیت زیادی نسبت به هنرهای رزمی و دفاع شخصی قائل است وازتکنیک های سنتی و پیشرفته در مراحل تمرین بهره می برد.
سبک جوکوشین ریو بیش از ۵۰۰ تکنیک متفاوت را در خود جای داده است که هنرجویان مبتدی تا کمربند مشکی می توانند حرکات روان ‌و متعادل و جالبی که با سبک های سنتی جوجیتسو تلفیق شده است را بیاموزند که در نتیجه منجر به فراگیری حرکات قدرتمند و مفید و سریع این سبک مدرن و پیشرفته خواهد شد.
سبک جوکوشین ریو یک سیستم متفاوت ولی در عین حال یک سیستم کا رآمد و عملی از دفاع شخصی است و برای هر هنرجویی درهر قد و وزن قابل فراگیری می باشد. این سبک بیشتر جنبه های هنرهای رزمی را دارا می باشد از جمله سد - حمله - لگد - پرتاب - کانست کردن- شیمه کردن - گلاویز شدن - نقاط فشار- فرم کاتا و سلاح کوبودو تشکیل دهنده این سبک می باشند.
واژه جوکوشین ریو از کلمات و معانی زیر تشکیل شده است :
جو: نرم و ملایم
کو : سخت و قدرتمند
شین : روح واحساس
ریو : سبک و روش

سبک جوکوشین ریو

این سبک اهمیت زیادی نسبت به هنرهای رزمی و دفاع شخصی قائل است وازتکنیک های سنتی و پیشرفته در مراحل تمرین بهره می برد.

سبک جوکوشین ریو بیش از ۵۰۰ تکنیک متفاوت را در خود جای داده است که هنرجویان مبتدی تا کمربند مشکی می توانند حرکات روان ‌و متعادل و جالبی که با سبک های سنتی جوجیتسو تلفیق شده است را بیاموزند که در نتیجه منجر به فراگیری حرکات قدرتمند و مفید و سریع این سبک مدرن و پیشرفته خواهد شد

سبک جوکوشین ریو یک سیستم متفاوت ولی در عین حال یک سیستم کا رآمد و عملی از دفاع شخصی است و برای هر هنرجویی درهر قد و وزن قابل فراگیری می باشد. این سبک بیشتر جنبه های هنرهای رزمی را دارا می باشد از جمله سد - حمله - لگد - پرتاب - کانست کردن- شیمه کردن - گلاویز شدن - نقاط فشار- فرم کاتا و سلاح کوبودو تشکیل دهنده این سبک می باشند.

واژه جوکوشین ریو از کلمات و معانی زیر تشکیل شده است :

جو: نرم و ملایم

کو : سخت و قدرتمند

شین : روح واحساس

ریو : سبک و روش

محمدرضا کریمی ( MRK ) بازدید : 723 جمعه 01 مهر 1390 نظرات (0)

 

 

استاد سامان عباسیان متولد 1364 ورزش را از سال  1370 با رشته جودو در شهرستان دزفول زیر نظر استاد محمدی شروع نمود و توانست در همان سال ابتدایی حضور خود در عرصه ورزش اولین مقام قهرمانی را در مسابقات کشوری کسب کند.
ایشان پس از عزیمت به تهران این رشته را زیر نظر استاد امیر والی به صورت حرفه ای ادامه دادند و توانستند به درجات عالی و چندین دوره قهرمانی در مسابقات مختلف دست پیدا کنند.
پس از وقفه ای طولانی مجددا ورزش را با رشته جوجیتسو زیر نظر استاد حمیدی آغاز کرده و بعد از آشنا  شدن با شیهان خنده ریش که یکی از برجسته ترین اساتید جوجیتسو کشور می باشند این رشته را به صورت حرفه ای زیر نظر ایشان ادامه دادند.
در حال حاضر استاد عباسیان زیر نظر شیهان خنده ریش مشغول به فعالیت بوده و به عنوان کمک مربی و با استفاده از تجربیات و علم ورزشی مربی خود جوجیتسو را در استایل های مختلف دنبال می کند.
مدارج و دستاوردهای ایشان در طول فعالیت ورزش خود به شرح زیر می باشد :
- کمربند قهوای جودو از استاد والی سال ۲۰۰۱
- دان ۲ رزم ایران از شیهان خنده ریش سال ۲۰۱۰
- دان ۲ جوجیتسو از شیهان خنده ریش سال ۲۰۱۰
- داور درجه ۲ ملی سال ۲۰۱۱
- مدرس دوره داروی درجه ۳ و ۲ ملی سال ۲۰۱۱

استاد سامان عباسیان متولد 1364 ورزش را از سال  1370 با رشته جودو در شهرستان دزفول زیر نظر استاد محمدی شروع نمود و توانست در همان سال ابتدایی حضور خود در عرصه ورزش اولین مقام قهرمانی را در مسابقات کشوری کسب کند.

ایشان پس از عزیمت به تهران این رشته را زیر نظر استاد امیر والی به صورت حرفه ای ادامه دادند و توانستند به درجات عالی و چندین دوره قهرمانی در مسابقات مختلف دست پیدا کنند.

پس از وقفه ای طولانی مجددا ورزش را با رشته جوجیتسو زیر نظر استاد حمیدی آغاز کرده و بعد از آشنا  شدن با شیهان خنده ریش که یکی از برجسته ترین اساتید جوجیتسو کشور می باشند این رشته را به صورت حرفه ای زیر نظر ایشان ادامه دادند.

در حال حاضر استاد عباسیان زیر نظر شیهان خنده ریش مشغول به فعالیت بوده و به عنوان کمک مربی و با استفاده از تجربیات و علم ورزشی مربی خود جوجیتسو را در استایل های مختلف دنبال می کند.

مدارج و دستاوردهای ایشان در طول فعالیت ورزش خود به شرح زیر می باشد :

- کمربند قهوای جودو از استاد والی سال ۲۰۰۱

- دان ۲ رزم ایران از شیهان خنده ریش سال ۲۰۱۰

- دان ۲ جوجیتسو از شیهان خنده ریش سال ۲۰۱۰

- داور درجه ۲ ملی سال ۲۰۱۱

- مدرس دوره داروی درجه ۳ و ۲ ملی سال ۲۰۱۱

محمدرضا کریمی ( MRK ) بازدید : 337 جمعه 01 مهر 1390 نظرات (0)

 

Renchi Mohammad Hosein Ahani
رنچی محمدحسین آهنی متولد ۱۳۶۱ ورزش خود را در نوجوانی و با رشته هایی همچون بسکتبال و شنا و با حضور در تیم مدارس خود شروع کرد . وی ورزش رزمی را با رشته جودو از سال ۸۰ و زیر نظر شیهان جوادی به صورت حرفه ای آغاز نمود و در کنار این رشته با استفاده از تجربیات مربیان ایرانی و حضور در استاژهای بین المللی توانستند جوجیتسو را فرا بگیرند.
از دستاوردهای ایشان در طی چندین سال حضور در عرصه ورزش می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- کمربند مشکی دان ۱ جودو
- کمربند مشکی دان ۴ جوجیتسو
- کمربند مشکی دان ۴ رزم ایران
- داور و مربی رسمی فدراسیون ورزش های رزمی
- نماینده جوکوشین ریو جوجیتسو در استان اصفهان
- نماینده سبک رزم ایران در استان اصفهان
- نماینده WEBBS در استان اصفهان
- مدرس داوری سبک رزم ایران
- عضو کمیته فنی سبک رزم ایران

Renchi Mohammad Hosein Ahani

 

رنچی محمدحسین آهنی متولد ۱۳۶۱ ورزش خود را در نوجوانی و با رشته هایی همچون بسکتبال و شنا و با حضور در تیم مدارس خود شروع کرد . وی ورزش رزمی را با رشته جودو از سال ۸۰ و زیر نظر شیهان جوادی به صورت حرفه ای آغاز نمود و در کنار این رشته با استفاده از تجربیات مربیان ایرانی و حضور در استاژهای بین المللی توانستند جوجیتسو را فرا بگیرند.

از دستاوردهای ایشان در طی چندین سال حضور در عرصه ورزش می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- کمربند مشکی دان ۱ جودو

- کمربند مشکی دان ۴ جوجیتسو

- کمربند مشکی دان ۴ رزم ایران

- داور و مربی رسمی فدراسیون ورزش های رزمی

- نماینده جوکوشین ریو جوجیتسو در استان اصفهان

- نماینده سبک رزم ایران در استان اصفهان

- نماینده WEBBS در استان اصفهان

- مدرس داوری سبک رزم ایران

- عضو کمیته فنی سبک رزم ایران

 

محمدرضا کریمی ( MRK ) بازدید : 200 جمعه 01 مهر 1390 نظرات (0)


 

 

 

Soke Bryan Cheek
سوکه بریان چک بیش از ۴۵ سال عمرخود را صرف فراگیری هنرهای رزمی کرده است و بیش از ۳۵  سال مشغول آموزش آن در لندن و سمینارهای آن در گوشه و کنار دنیا بوده است.
سوکه بریان چک برای اولین بار در ۸ سالگی قدم به مسیر یادگیری هنرهای رزمی گذاشت. توانایی او در زمین زدن و خاک کردن رقبا بزرگتر و مسن تر از خودش زبان زد همه بود.
او در سن ۲۰ سالگی اولین دوجو خود را افتتاح کرد و در طول فعالیت خود به عنوان یک استاد در آموزش و تمرین صدها هنرجو و رساندن آنها به سطح پیشرفته در سراسر دنیا بسیا موفق بوده است.
وی دارای ۳۰۰ مقام در مسابقات و تورنمنت های معتبر میباشد و از دیگر دستاوردهای ایشان می توان به موارد زیر اشاره کرد:
- کمربند مشکی دان ۱۰ جوجیتسو
- کمربند مشکی دان ۸ کوبودو
- کمربند مشکی دان ۷ جودو
- استاد برجسته هنرهای رزمی بریتانیا در سال ۱۹۹۴
- دارای دانشنامه لیسانس در علوم انسانی-هنر های شرقی و نحوه درمان جراحات در سال ۱۹۹۷
- تالار افتخارات W.K.F سال  ۱۹۹۷
- موسس جامعه جهانی صاحبان کمربند مشکی در ۴۰ کشور W.E.B.B.S سال ۲۰۰۰
- موسس جیوکوشین ریو در ۲۶ کشور JUKOSHIN RYU سال ۲۰۰۳

Soke Bryan Cheek

 

سوکه بریان چک بیش از ۴۵ سال عمرخود را صرف فراگیری هنرهای رزمی کرده است و بیش از ۳۵  سال مشغول آموزش آن در لندن و سمینارهای آن در گوشه و کنار دنیا بوده است.

سوکه بریان چک برای اولین بار در ۸ سالگی قدم به مسیر یادگیری هنرهای رزمی گذاشت. توانایی او در زمین زدن و خاک کردن رقبا بزرگتر و مسن تر از خودش زبان زد همه بود.

او در سن ۲۰ سالگی اولین دوجو خود را افتتاح کرد و در طول فعالیت خود به عنوان یک استاد در آموزش و تمرین صدها هنرجو و رساندن آنها به سطح پیشرفته در سراسر دنیا بسیا موفق بوده است.

وی دارای ۳۰۰ مقام در مسابقات و تورنمنت های معتبر میباشد و از دیگر دستاوردهای ایشان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

- کمربند مشکی دان ۱۰ جوجیتسو

- کمربند مشکی دان ۸ کوبودو

- کمربند مشکی دان ۷ جودو

- استاد برجسته هنرهای رزمی بریتانیا در سال ۱۹۹۴

- دارای دانشنامه لیسانس در علوم انسانی-هنر های شرقی و نحوه درمان جراحات در سال ۱۹۹۷

- تالار افتخارات W.K.F سال  ۱۹۹۷

- موسس جامعه جهانی صاحبان کمربند مشکی در ۴۰ کشور W.E.B.B.S سال ۲۰۰۰

- موسس جیوکوشین ریو در ۲۶ کشور JUKOSHIN RYU سال ۲۰۰۳

 

محمدرضا کریمی ( MRK ) بازدید : 966 جمعه 01 مهر 1390 نظرات (0)

 

 

Shihan Akbar Aghalu

 

استاد كبر آقالو متولد  ۱۳۳۸در شهر تهران مي باشد.  وي در سن ۱۴سالگي نزد استاد جمشيد سليمي شروع به آموزش كاراته نموده است در سال ۱۳۵۵براي ادامه تحصيل عازم كشور انگليس شده و همانجا با سبك جوجيتسو آشنا شده است.  ايشان نزد استاد ريچارد موريس مشغول آموزش جوجيتسو بوده و در سال ۱۳۶۳مفتخر به دريافت كمربند مشكي دان يك گرديده است.

مدارج و دستاوردهای ایشان در طول فعالیت ورزشی خود به شرح زیر می باشد :

- دان ۵ جوجیتسو برزیلی در سال ۲۰۰۰

- دان ۶ جوجیتسو از استاد ریچارد موریس در سال ۲۰۰۳

- دان ۷ جوجیتسو از استاد بریان چک در سال ۲۰۱۱

 

 

Shihan Akbar Aghalu
استاد اكبر آقالو متولد  ۱۳۳۸در شهر تهران مي باشد.  وي در سن ۱۴سالگي نزد استاد جمشيد سليمي شروع به آموزش كاراته نموده است در سال ۱۳۵۵براي ادامه تحصيل عازم كشور انگليس شده و همانجا با سبك جوجيتسو آشنا شده است.  ايشان نزد استاد ريچارد موريس مشغول آموزش جوجيتسو بوده و در سال ۱۳۶۳مفتخر به دريافت كمربند مشكي دان يك گرديده است.
مدارج و دستاوردهای ایشان در طول فعالیت ورزشی خود به شرح زیر می باشد :
- دان ۵ جوجیتسو برزیلی در سال ۲۰۰۰
- دان ۶ جوجیتسو از استاد ریچارد موریس در سال ۲۰۰۳
- دان ۷ جوجیتسو از استاد بریان چک در سال ۲۰۱۱

 

تعداد صفحات : 3

اطلاعات کاربری
  • فراموشی رمز عبور؟
  • آرشیو
    آمار سایت
  • کل مطالب : 34
  • کل نظرات : 7
  • افراد آنلاین : 1
  • تعداد اعضا : 2
  • آی پی امروز : 32
  • آی پی دیروز : 8
  • بازدید امروز : 35
  • باردید دیروز : 10
  • گوگل امروز : 0
  • گوگل دیروز : 1
  • بازدید هفته : 164
  • بازدید ماه : 152
  • بازدید سال : 1,952
  • بازدید کلی : 42,104
  • کدهای اختصاصی